[Proiectul START] De ce mișcarea și creierul fac echipă bună?

de Oana COLBEA, Asistent PR

START SMIDA PHOTO

Am primit invitația din partea Atletic Cluj de a fi parte a proiectului START în această vară. START este o competiție montană ce se desfășoară în Parcul Natural Apuseni, în luna august. Ne propunem ca parteneri ai acestui proiect să promovăm învățarea, mișcarea și un stil de viață sănătos!

Întregul proiect este gândit pe două etape, una de pregătire și una de competiție efectivă. Pregătirea înseamnă întâlniri cu specialiști în trei tipuri de ateliere: ateliere de dezvoltare personală, ateliere despre alergare și ateliere despre nutriție. Trainerii ATU (Delia SFECHIȘ și Răzvan GOGA) vor coordona 4 ateliere specifice astfel:

  • Atelierul 1Brainification (creierul de competiție)
  • Atelierul 2De la EU la NOI (formarea și identitatea e echipă)
  • Atelierul 3De la EU la NOI (comunicarea și încrederea în echipă)
  • Atelierul 4Pregătirea mentală pentru competiție (Cum știu campionii că vor câștiga chiar înainte de START?)

Iată câteva informații importante cu privire la înscriere și participare:

Sunt organizate două grupuri (maxim 50 participanți), iar fiecare grup va trece prin patru sesiuni cu componentă de sport, nutriție și dezvoltare personală organizate în decursul unei luni. Primul grup are dată limită de înscriere pe 4 iunie, iar al doilea pe 25 iunie. Echipele de alergători sunt formate din minim trei membri din cadrul aceleiași companii, iar în taxa de participare sunt incluse cele patru ateliere (sport, nutriție și dezvoltare personală), mesele, intrarea la START și intrarea la Smida Jazz Festival.

Mai multe despre eveniment găsești pe Facebook și pe site-ul Atletic  Cluj.

Despre mișcare și creier

  • Dacă nu ești încă hotărât să îți înscrii echipa, îți dăm câteva motive care îți pot face alegerea mai ușoară:
  • Când mergem la plimbare, inima începe să pompeze mai repede, circulând mai mult sânge și oxigen nu doar către mușchi, ci spre toate organele — inclusiv spre creier;
  • Experimentele au arătat faptul că după sau în timpul exercițiilor fizice, chiar și dintre cele mai ușoare, oamenii performează mai bine la teste de memorie și atenție
  • De asemenea, mersul de jos și alergarea în aer liber, făcute într-o manieră regulată, influențează noi conexiuni între celulele creierului, încetinește deteriorarea țesutului cerebral ce vine odată cu vârsta, crește volumul hipotalamusului (parte importantă a creierului resposabilă cu memoria) și stimulează creșterea de noi neuroni (neurogeneza) și a legăturilor dintre ei (sinapsogeneza);
  • Unele studii sugerează faptul că petrecerea timpului în spații verzi poate ajuta la întinerirea resurselor mentale
  • Alergarea, fie de o intensitate mai mare sau mai scăzută, îmbunătățește capacitatea de a învăța și de a reține noi informații și cuvinte noi în vocabular;
  • Alergarea este asociată în studii cu o memorie mai eficientă;
  • Efortul fizic îmbunătățește încrederea în sine;
  • Îmbunătățește creativitatea.

“Se pare că în momentul în care picioarele încep să se miște, gândurile încep să curgă.”
– Henry David Thoreau

Persoană de contact: Călin CRIȘAN
E: calincrisan2010@gmail.com
M: +40-726.300.923


Resurse:

Ferris Jabr – Why Walking Helps Us Think, The New Yorker, 2014
Marc G. Berman, John Jonides, Stephen Kaplan – The Cognitive Benefits of Interacting With Nature, Sage Journals, 2008
O’Dell, Galvez BA, Ball AJ, Marshall JF – Running wheel exercise ameliorates methamphetamine-induced damage to dopamine and serotonin terminals – Synapse. 2012
Hannah Steinberg, Elizabeth A Sykes, Tim Moss, Susan Lowery, Nick LeBoutillier, Alison Dewey – Exercise enhances creativity independently of mood – British Journal of Medicine, 1997
Dorothy L. Schmalz, Glenn D. Deane, Leann L. Birch, Kirsten Krahnstoever Davison – A Longitudinal Assessment of the Links Between Physical Activity and Self-Esteem in Early Adolescent Non-Hispanic Females, J Adolesc Health. 2007
Aguiar AS Jr, Castro AA, Moreira EL, Glaser V, Santos AR, Tasca CI, Latini A, Prediger RD. – Short bouts of mild-intensity physical exercise improve spatial learning and memory in aging rats: involvement of hippocampal plasticity via AKT, CREB and BDNF signaling, 2011
Winter, Breitenstein C, Mooren FC, Voelker K, Fobker M, Lechtermann A, Krueger K, Fromme A, Korsukewitz C, Floel A, Knecht S. – High impact running improves learning, 2007

Photo credit: START

[Luni de poveste] Persuasiunea: arta spre atingerea obiectivelor

de Delia SFECHIȘ, trainer

21

Pe 7 mai, în cadrul atelierului Luni de poveste …la Cărturești, am împărtășit povești cu iz de persuasiune. Am făcut cunoștință cu un model care ne invită să fim deschiși spre învățare și negociere atunci când ne exersăm puterea de convingere.

După 12 ani de cercetări în diverse companii, Jay Alden Conger, profesor de comportament organizațional la Universitatea California de Sud, ne îndeamnă să urmăm exemplul celor mai iscusite persoane în arta persuasiunii și să ne dezvoltăm flexibilitatea, să fim pregătiți de compromis și dispuși să ne modificăm propriile idei.

Adesea se crede că secretul persuasiunii stă în prezentarea unor argumente foarte bune. Acestea au, desigur, rolul lor, însă sunt alți factori de impact mare în acest proces. Cercetările lui Conger revelează că ne putem spori șansele de reușită dacă stabilim o relație de colaborare cu interlocutorii pe care dorim să îi persuadăm. Odată stabilită relația, ne va fi mult mai ușor să îi determinăm pe ceilalți să vadă situația din perspectiva noastră și să ajungem la o soluție avantajoasă pentru ambele părți.

Drumul spre soluția comună poate fi sintetizat în patru pași:

  • Stabilirea credibilității;
  • Identificarea beneficiilor;
  • Prezentarea unei dovezi vii;
  • Conexiunea emoțională.

Credibilitatea este piatra de temelie, care ne asigură o bază stabilă pentru clădirea puterii de a persuada. Conform lui Conger, e nevoie să ne adresăm trei întrebări în acest sens:

  1. Au interlocutorii încredere în cunoștințele și experiența mea?
  2. Au interlocutorii încredere în mine ca persoană?
  3. Au interlocutorii încredere că mă gândesc la binele lor atunci când vin cu o propunere?

În funcție de răspunsurile la aceste întrebări pot să identific unde mai am de lucrat – să adun mai multe informații sau să mă asigur că interlocutorii sunt conștienți de cunoștințele și experiența mea. Ne putem întâlni și cu situații în care nu suntem experți în ceea ce privește propunerea noastră, iar atunci e în avantajul nostru să fim onești și să comunicăm acest lucru.

Procedând astfel, devenim mai demni de încredere în ochii celorlalți. Robert Cialdini, profesor de marketing, business și psihologie la Universitatea Stanford, subliniază că încrederea este una dintre acele calități care îi determină pe oameni să fie mai îngăduitori.

Pentru identificarea beneficiilor e nevoie să ne îndreptăm atenția spre ce are interlocutorul de câștigat dacă va fi de acord cu propunerea mea. Uneori e de ajuns să facem un exercițiu de extindere a perspectivei și să luam în calcul modurile în care ideea sau cerința mea îi impactează pe cei implicați. S-ar putea să fie cazuri în care nu există eneficii evidente sau valoroase pentru interlocutori. În aceste cazuri e în avantajul nostru să identificăm ce nevoi au ei și să găsim o cale pentru a le îndeplini. Putem să echilibrăm balanța oferindu-ne să facem ceva pentru ei.

„Pentru identificarea beneficiilor e nevoie să ne îndreptăm atenția spre ce are interlocutorul de câștigat dacă va fi de acord cu propunerea mea.”

Dacă primii doi pași ne invită să ducem muncă în culise și să ne pregătim înainte de momentul persuadării, următorii doi pași ne îndeamnă să cizelăm ce facem pe scenă, atunci când ne prezentăm ideile.

Prin dovada vie, Conger ne încurajează să ne îndepărtăm de numere și fapte “reci”. O metodă prin care putem însufleți argumentele noastre este prin includerea exemplelor, a poveștilor, a metaforelor și a analogiilor. Dincolo de informațiile aduse în discuție, limbajul pe care îl folosim are o mare importanță.

Tali Sharot, profesor de neuroștiințe la UCL evidențiază că relatarea poveștilor este cea mai scurtă cale de a persuada pentru că trezește emoții în cei care le ascultă.

Astfel, ajugem la stabilirea conexiunii emoționale. Cercetările arată că e indicat să ne exprimăm propria implicare emoțională vizavi de ideile noastre, insă și să identificăm starea emoțională a interlocutorilor pentru a ne putea adapta la ea. Acest lucru ne va ajuta să ne asigurăm că mesajul nostru este înțeles și primit de audiență.

Punând în practică cei patru pași și asumându-ne faptul că persuasiunea e un proces de învățare, vom dobândi capacitatea de a aduce schimbări, a uni oameni și de a produce creștere atât pentru noi, cât și pentru ceilalți.

Recomandarea mea pentru data următoare când vă veți testa puterea de persuasiune, este să porniți la drum cu acceptarea faptului că va fi nevoie de un efort, însă și cu conștientizarea că odată cu efortul depus va crește și succesul.


Resurse:

Articole
J.A. Conger – The Necessary Art of Persuasion
R. Cialdini – Pre-suasion
Tali Sharot – Video Google Talk

Photo credit: The Context of Things


Acest articol s-a născut ca urmare a atelierului Persuasiunea: arta spre atingerea obiectivelor, din cadrul evenimentului Luni de poveste… la Cărturești, ediție dedicată studenților.

[Luni de poveste] Cariera… între ingrediente și rețetă

Pentru 21 mai 2018 am pregătit un nou atelier Luni de poveste… la Cărturești (Platinia Mall, Cluj-Napoca). La ora 18:30 o vom întâlni pe Cosmina CÂMPEAN, iar timp de două ore vom vorbi despre carieră și vom vedea cât pot fi de diferite „rețetele” pentru acest drum. Te așteptăm cu mare drag!

180424 cover Fb 1920 x 1080 Cosmina - Copy

Data: 21.05.2018
Trainer: Cosmina CÂMPEAN
Subiect: Cariera… între ingrediente și rețetă

Ce vrei să te faci când ești mare? De câte ori ați răspuns acestei întrebări? Și de câte ori ați dat același răspuns? De câte ori ați dat răspunsuri cu profesii „celebre” când, de fapt, răspunsul era: „Habar nu am ce vreau!”? Haideți să scriem împreună rețeta unei cariere împlinitoare și să vedem de ce ingrediente avem nevoie, fiecare pentru rețeta lui.
Aduceți-vă șorțurile! În 21 mai se gătește!
– Cosmina


Cosmina CÂMPEAN are experiență solidă într-o companie multinațională în ceea ce privește orientarea și relația cu clienții. A început să activeze ca trainer organizând traininguri interne, iar în 2015 s-a certificat ca formator. S-a alăturat Echipei ATU și livrează traininguri de Excel și programe personalizate de Customer Care. Este o fire pozitivă și își dorește să-și rafineze în mod continuu competențele și abilitățile de comunicare pentru a transmite informația într-un mod interactiv și atractiv.


Intrarea la atelier este liberă – în limita locurilor disponibile. Pentru participare, te rugăm să îți rezervi un loc completând formularul de înscriere.

Dacă dorești, poți să dai join sau share la evenimentul de pe Facebook.


Acest atelier face parte din seria întâlnirilor Luni de poveste… la Cărturești, eveniment organizat de ATU Consulting la Librăria Cărturești (Platinia Mall, Cluj-Napoca).

180423 Luni de Poveste cover

Duminica pe Coclauri #45

Pentru Duminica pe Coclauri #45 pașii ne-au dus spre familia Avram și ne-am bucurat să îi revedem aproape neschimbați după un an de zile. Am avut parte de o zi și o atmosferă plăcută alături de familie și prieteni, iar vremea a ținut cu noi până la final.

DpC 45

Pe 13 mai am pornit împreună spre un loc tare drag nouă – Poiana cu Narcise de la Tecșești. Ca de obicei, am pornit la ora 9:00 din Cluj-Napoca în direcția Alba-Iulia, iar după localitatea Teiuș, am făcut dreapta spre Galda de Jos. După regrupare, am continuat traseul, iar după câțiva kilometri, la indicatorul spre Întregalde am făcut din nou dreapta. Ajunși în localitatea Benic, am urmărit indicatorul Întregalde până am ajuns în Poiana Galdei. De acolo am urmat indicatorul de lemn spre Reicani-Tecșești, iar apoi am ajuns în locul unde am lăsat mașinile. Am continuat traseul pe jos spre Piatra Cetii, ajungând la un total de 3.5 km cu o ascensiune totală de 300 metri, gradul de dificultate fiind unul mediu. După două ore de mers, ne-am întors la Poiana cu Narcise unde familia Avram ne-a așteptat cu bunătățuri din produse locale. Un deliciu! În jurul orei 17:00 eram pregătiți pentru drumul înapoi spre Cluj-Napoca.

Traseul GSPies auto poate fi urmărit aici, iar traseul spre Piatra Cetii aici.

Felicitări drumeților! Am fost 13 adulți și șapte copii veseli și plini de energie.

Vă așteptăm cu drag la o nouă Duminică pe Coclauri în număr cât mai mare! Până atunci, vă invităm cu drag să vedeți câteva fotografii făcute de Istvan și Magdi pe parcursul drumeției.

Duminica pe coclauri logo

[Luni de poveste] Teamwork – de la facultate la job

Luni, 14 mai 2018, are loc al doilea atelier din seria întâlnirilor Luni de poveste… la Cărturești (Platinia Mall, Cluj-Napoca). Începând cu ora 18:30, alături de Cecilia GHERLE, vom vorbi despre teamwork – cum lucrăm la facultate în echipe și cum acest lucru se continuă la locul de muncă. Te așteptăm cu mare drag!

Luni de poveste Cecilia eveniment studenti

Data: 14.05.2018
Trainer: Cecilia GHERLE
Subiect: Teamwork – de la facultate la job

Munca în echipă și provocările ei îți sunt cunoscute? Ești elev sau student și îți dorești să afli mai multe despre acest subiect? Dacă răspunsul este afirmativ la una dintre întrebările anterioare, te aștept în cadrul atelierului Teamwork – de la facultate la job pentru a afla informații noi. Pe parcursul acestui atelier vom învăța despre ce înseamnă munca eficientă în echipă, despre posibile bariere pe care le putem întâmpina, cât și despre motivul pentru care a lucra în echipă este esențial la locul de muncă.
Te aștept cu drag, pe 14 mai, ora 18:30 la Cărturești (Platinia Mall)!
Cecilia


Cecilia GHERLE este Formator din 2015, iar în prezent își desfășoară activitatea în domeniul resurselor umane, fiind în același timp trainer ATU. Aduce idei noi și valoroase în proiectele în care se implică, prin perspectivele diferite de abordare, iar dezvoltarea personală și adaptarea continuă sunt aspectele esențiale ale muncii ei.


Dacă nu ați ajuns la întâlnire și/sau doriți să (re)vedeți și să ascultați intervenția Ceciliei GHERLE, găsiți filmarea mai jos (1 h și 25 de minute):


Acest atelier face parte din seria întâlnirilor Luni de poveste… la Cărturești, eveniment organizat de ATU Consulting la Librăria Cărturești (Platinia Mall, Cluj-Napoca).

180423 Luni de Poveste cover

[Luni de poveste] Persuasiunea: arta spre atingerea obiectivelor

Luni, 7 mai 2018, va avea loc primul atelier Luni de poveste…la Cărturești din acest an! Începem această ediție dedicată studenților și elevilor cu o discuție despre persuasiune și o vom avea alături pe Delia SFECHIȘ. Te așteptăm cu drag la Cărturești, Platinia Mall!

 

180424 cover Fb 1920 x 1080 Delia - Copy

Data: 07.05.2018
Trainer: Delia SFECHIȘ
Subiect: Persuasiunea: arta spre atingerea obiectivelor

Atât în viața de student cât și în cea de elev ai ocazia să îți comunici ideile, să formulezi cerințe și să prezinți lucrări și proiecte. Vrei să ai cuvinte încărcate de persuasiune în aceste momente și să obții rezultatele dorite? Vino și tu în prima zi de luni din luna mai să explorăm ce înseamnă a fi persusiv și ce putem face pentru a ne spori puterea de convingere. 

Te aștept de la 18:30 la Cărturești Platinia Mall,
Delia


Delia SFECHIȘ este formator autorizat ANC din 2013, iar din 2015 a acumulat experiență livrând sesiuni de comunicare, leadership și de gestionare a schimbărilor. Pasiunea pentru autocunoaștere și dezvoltare personală i-au îndreptat pașii către inteligența emoțională și de atunci a început să exploreze modul în care creierul, gândurile și emoțiile ne influențează acțiunile. Descoperind că practica de mindfullness și yoga au un mare impact asupra bunăstării fizice și psiho-emoționale, din 2017 Delia este și instructor autorizat de yoga. Ea este de parere că și în cele mai încărcate situații, o întindere a coloanei și câteva respirații profunde ne pot ajuta să ne descâlcim gândurile și să acționăm în mod benefic.


Dacă nu ați ajuns la întâlnire și/sau doriți să (re)vedeți și să ascultați intervenția Deliei SFECHIȘ, găsiți filmarea mai jos (1 h și 54 de minute):


Acest atelier face parte din seria întâlnirilor Luni de poveste… la Cărturești, eveniment organizat de ATU Consulting la Librăria Cărturești (Platinia Mall, Cluj-Napoca).

180423 Luni de Poveste cover

L&D crafting – întâlnirea #4: De la Training la Learning Experience

„Experience is a hard teacher because it gives the test first, the lesson afterward.”
– Vernon Law

Întâlnirea #4

experiential-learning-cycle

În cadrul proiectului L&D crafting, la cea de-a patra întâlnire, s-a discutat pe marginea unei teme de impact în ceea ce privește învățarea și dezvoltarea în organizatii: De la Training, la Learning Experience.

S-a pus accentul pe cum putem să creăm experiențe de învățare la locul de muncă și în programele de dezvoltare ale angajaților. Kolb, prin amprenta sa lăsata asupra învățării experiențiale, a pus în evidență faptul că este nevoie să trecem prin patru stadii pentru ca aceasta să fie eficientă:

  1. Să trăim experiențe concrete;
  2. Să reflectăm pe baza experințelor în mod obiectiv;
  3. Să conturăm învățămintele pe care le-am dobândit;
  4. Să experimentăm activ cum putem să implementăm aceste învățăminte în activitatea noastră.

În întâlnirea de la L&D crafting au fost relatate exemple despre cum facilităm apariția unor contexte de învățare, despre cum putem să ghidăm procesul de reflectare activă, despre cum putem să tragem niște concluzii, iar în final, despre cum să integrăm toate acestea în noile experiențe de la locul de muncă și nu numai.

Bibiografie:

McLeod, S. A. Kolb – learning styles, 2017
Sugarman, L. Kolb’s model of experiential learning: Touchstone for trainers, students, counselors, and clients, Journal of Counseling & Development, 1985
Photo credit: Throwing Back Tokens – WordPress.com

Mai jos vei găsi rezumatul prezentărilor pe tema De la Training la Learning Experience:

Prezentările au avut loc în cadrul proiectului L&D crafting. Scopul acestuia este de a crea o comunitate a specialiștilor în L&D din Cluj (și nu numai).

Luni de poveste …la Cărturești – ediție dedicată studenților

În luna mai reluăm un proiect tare drag nouă – Luni de poveste… la Cărturești! De această dată plănuim să ne întâlnim cu studenții și elevii din Cluj și să povestim pe diverse subiecte, bucurându-ne de atmosfera plăcută cu care ne-am obișnuit în cele două ediții anterioare. Rămâne să ne vedem în fiecare început de săptămână de la 18:30 la 20:30!

site cover articol luni de poveste carturesti platinia mall atu

Am pregătit patru ateliere în cadrul cărora vom vorbi despre cum poți deveni mai persuasiv și cum poți folosi strategiile de comunicare în avantajul tău. Vom aborda subiectul muncii în echipă la facultate și vom vedea cum anume abilitățile de muncă în echipă pot fi valoroase mai apoi, în echipa din care faci parte la locul de muncă. Despre cum ne construim cariera și ce avem de făcut pentru asta este subiectul celei de-a treia seri de Luni de poveste. Iar în final, în ultima zi de marți din luna mai (pentru că luni este vacanță) vom învăța cum să învățăm astfel încât să ne bucurăm și să folosim informațiile pe o perioadă cât mai lungă de timp. Ne vom întâlni la Cărturești (Platinia Mall) care ne va delecta cu cărți numai bune să ne însoțească în povești de seară.

Anul 2018 în ATU este dedicat adaptării așadar, ne propunem să oferim experiențe cât mai valoroase și adaptate celor cu care ne vom întâlni la Luni de poveste…la Cărturești.

Intrarea este liberă, iar pentru participare este nevoie să rezervi un loc, completând formularul de înscriere aferent atelierului care te interesează. Aceste formulare vor fi disponibile pe site și pe pagina de Facebook ATU Consulting, din timp, pentru fiecare atelier în parte.

Mai jos vei găsi interviul Deliei SFECHIȘ pentru Radio Cluj în care se discută despre Luni de poveste …la Cărturești:

PROGRAM

Data: 07.05.2018
Trainer: Delia SFECHIȘ
Subiect: Persuasiunea: arta spre atingerea obiectivelor
Poți urmări câteva fotografii de la eveniment aici.


Data: 14.05.2018
Trainer: Cecilia GHERLE
Subiect: Teamwork: de la facultate la job
Poți urmări câteva fotografii de la eveniment aici.


Data: 21.05.2018
Trainer: Cosmina CÂMPEAN
Subiect: Cariera… între ingrediente și rețetă
Poți urmări câteva fotografii de la eveniment aici.


Data: 29.05.2018 – marți
Trainer: Gabriela HUM
Subiect: Să învățăm cum să învățăm
Poți urmări câteva fotografii de la eveniment aici.


 Vă așteptăm cu mare drag,

Echipa ATU Consulting

poster LdP student luni de poveste studenti atu consulting platinia mall

Despre adaptarea la suprafață sau de profunzime – diferența între gândirea pozitivă și atitudinea pozitivă

de Szeréna SEER, trainer

Clytie SeanGladwell

Pentru început, vă invit să abordăm diferenţa dintre două concepte importante pentru acest articol: gândirea pozitivă şi atitudinea pozitivă.

Cele două sunt destul de des suprapuse și confundate. Mulţi oameni încearcă să îşi forţeze o atitudine pozitivă, încercând să aibă de fapt gânduri pozitive despre ei înşişi, despre situaţiile în care sunt şi despre lumea din jur, chiar dacă nu aceasta este realitatea interioară.

Conceptul de gândire pozitivă îşi are originile în SUA, undeva prin anii ’30, când au apărut lucrări ce dezbăteau cum se poate folosi puterea gândului în atingerea obiectivelor dorite. Aceste cărți (de ex. Emmet Fox – Power through constructive thinking, Dale Carnegie – How to Stop Worrying and Start Living, Napoleon Hill – Think and grow rich, Norman Vincent Peale – The power of positive thinking) au avut un mare succes în SUA, apoi s-au răspândit şi în alte culturi. Promotorii gândirii pozitive promiteau o viaţă fericită, de succes doar prin schimbarea gândurilor. Ei spuneau că trebuie să „scăpăm” de gândurile negative, adică să le observăm, să le oprim, apoi să le schimbăm în gânduri pozitive orientate spre obiectivele noastre.

În anii următori s-au realizat mai multe studii care au căutat să dovedească aceste teorii. S-a studiat rolul gândurilor pozitive în viaţa de zi cu zi, legătura lor cu sănătatea, aplicarea lor în situaţii de stres, efectul lor în relaţiile interumane şi multe alte legături. Pe termen scurt, multe studii au ajuns la concluzia că oameni care au o gândire pozitivă asupra vieţii sunt mai sănătoşi, au relaţii mai bune, sunt mai motivaţi, mai mulţumiţi, şi au în general o calitate a vieții mai bună. Pe termen lung însă, se pare că efectul lor este apariția stărilor de anxietate şi chiar depresie.

Ce lipseşte din această imagine „pozitivă” a gândirii? Dacă încercăm să gândim pozitiv, de fapt negăm realitatea şi devenim falşi. Aţi văzut vreo viaţă în care a existat doar frumuseţe, bunătate, succes, fericire? Cu siguranţă nu, pentru că viaţa înseamnă foarte multe tipuri de experienţe, multe feluri de trăiri. Ca să ne convingem că nimic negativ nu există, trebuie să ne minţim intens. Şi cu cât ne minţim mai mult, cu atât acumulăm mai multă tensiune, frustrare şi anxietate.

„…viaţa înseamnă foarte multe tipuri de experienţe, multe feluri de trăiri. Ca să ne convingem că nimic negativ nu există, trebuie să ne minţim intens.”

În schimb, ceea ce putem face este să ne căutăm echilibrul interior, şi apoi, cu acesta stabilit, să ne uităm la lume şi la viaţă cu deschidere şi curaj. Şi astfel am ajuns la conceptul atitudinii pozitive.

Atitudinea se referă la o predispoziție sau o tendință de a gândi, simți și acționa într-un anumit fel, bazat pe propriile valori. Studiile spun că experienţele de viaţă trăite începând de la vârste foarte mici ne formează de fapt atitudinea, şi acesta va influenţa apoi capacitatea noastră de a ne adapta la situaţiile de viață. Un element important al atitudinii este nivelul la care o putem conştientiza. Studiile spun că atitudinea, ca parte a structurii de personalitate, este de cele mai multe ori inconştientă, adică nu ne dăm seama pe moment de atitudinea noastră, dar putem învăţa să devenim mai conştienţi de ea şi chiar să o modelăm. În acest caz, schimbarea atitudinală este una de profunzime. Ea presupune o muncă de auto-cunoaștere și re-cunoaștere a propriilor emoţii, gânduri, valori şi experienţe care ne-au format.

O persoană cu atitudine pozitivă va avea tendinţa să observe oportunitățile scose în evidență de o situaţie sau resursele unei persoane. Va fi deschisă la a risca și își va asuma să greşească, știind că eşecul poate fi o oportunitate de a învăţa. Aceste persoane avansează în viaţă mai uşor, învăţând din experiențele proprii (fie ele de succes sau eșecuri). Adesea sunt percepute de ceilalți ca fiind cu/de încredere, sincere, cu simţ al responsabilităţii, flexibile, determinate.

Studiile care au observat funcţionarea organizaţiilor din perspectiva atitudinii, au ajuns la concluzia că succesul unei organizaţii depinde în mare parte de atitudinea pozitivă a leaderilor. Un leader cu atitudine pozitivă are o influenţă profundă asupra culturii organizaţionale şi asupra angajaţilor, atitudinea lui se răspândeşte uşor, crescând motivaţia, implicarea și angajamentul celor din jurul lui.

Se spune că nu putem intra în apa unui râu de două ori. Apa nu e aceeași și noi nu mai suntem aceiași. Ştim că în viaţă totul se schimbă şi se transformă în timp, nu trăim acelaşi lucru de două ori la fel. Suntem expuşi la schimbări în jurul şi în interiorul nostru, şi una din capacităţile care ne ajută nu doar să supravieţuim, ci să și evoluăm este capacitatea noastră de adaptare. Atitudinea pozitivă este acel element care influenţează procesele de adaptare în situații de schimbare, noi, ambigue, unde nu avem control, nu avem încă mecanisme automatizate de a acționa. Cu cât avem o atitudine mai deschisă cu atât mai mult vom reuşi să ne adaptăm.

„Suntem expuşi la schimbări în jurul şi în interiorul nostru, şi una din capacităţile care ne ajută nu doar să supravieţuim, ci să și evoluăm este capacitatea noastră de adaptare.”

Ca fapt interesant şi ca să ne dăm seama că lucrurile nu sunt doar albe sau negre, studiile au dovedit şi faptul că atitudinea pozitivă în exces poate duce o persoană spre a intra în situaţii periculoase sau spre a-și asuma riscuri necalculate. În concluzie, atitudinea pozitivă echilibrată ne ajută în viaţă să ne adaptăm schimbărilor şi situaţiilor noi, să luăm decizii asumate, să avem încredere, să creăm relaţii funcționale. Ne putem evalua atitudinea proprie cerând feedback de la oameni semnificativi pentru noi şi, atunci când considerăm că este necesar, putem porni într-un proces ghidat de modelare atitudinală.

Resurse:

Articole
Nori MUSTER – Positive Thinking Timeline
Jonathan SCHOOLER – The pursuit and assessment of happiness can be self-defeating
Zarghuna NASEEM & Ruhi KHALID – Positive thinking in coping with stress and health outcomes: literature review
PsycholoGenie – Three types of attitudes perfectly explained from start to finish
Shelly MOHANTY – A leader with positive attitude and thinking can bring great success
International Journal of Emerging Research in Management &Technology, 2014

Cărţi
Pema CHÖDRÖN – Smile at fear. A retreat with pema chodron on discovering your radiant self confidence, Shambhala, 2011
Pema CHÖDRÖN – The places that scare you. A guide to fearlessness in difficult times, Shambhala, 2002
Pema CHÖDRÖN – When things fall apart

Photo credit: Sean Gladwell, 500px.com

Certificare Manager Proiect

În luna iunie, desfășurăm în Cluj-Napoca o nouă sesiune deschisă a cursului cu certificare ANC de Manager Proiect – cod COR 242101.

Programul presupune 48 de ore de formare, organizate în 2 module a câte 3 zile fiecare (vineri, sâmbătă și duminică).

PM-Cluj

Cursul de Manager Proiect se adresează celor implicați în conducerea proiectelor și/sau echipelor, membrilor echipelor, reprezentanților administrațiilor publice, reprezentanților organizațiilor neguvernamentale etc. Programul este deschis de asemenea oricăror persoane care prin natura muncii lor sunt implicate în elaborarea sau implementarea unor proiecte sau sunt interesate de domeniul managementului de proiect și care doresc să-și îmbunătațească activitatea prin acumularea de cunoștințe și dobândirea de abilități care să le permită o mai bună organizare, planificare, implementare și monitorizare a activităților.

Cursul este unul interactiv, unde fiecare participant are oportunitatea să îşi dezvolte competenţele de manager proiect.

Tematică

  1. Stabilirea scopului proiectului şi a cerinţelor de management integrat al proiectului
  2. Planificarea activităţilor, gestiunea costurilor şi a resurselor operaţionale
  3. Managementul echipei de proiect şi managementul comunicării
  4. Achiziţii pentru proiect. Managementul riscurilor
  5. Managementul calităţii. Prezentare și evaluare de proiecte

Beneficii

În calitate de participant la acest program:

  • vei şti cum să elaborezi structura unui proiect
  • vei şti cum să monitorizezi şi să evaluezi un proiect
  • vei şti cum să gestionezi problemele apărute pe parcursul proiectului
  • vei putea identifica riscurile proiectului
  • îţi vei îmbogăţi cunoştinţele privind managementul planului de proiect
  • îţi vei dezvolta competenţele necesare punerii în aplicare a cunoştinţelor dobândite pe parcursul cursului
  • îți vei dezvolta abilităţile de comunicare
  • îţi vei gestiona mai bine timpul şi resursele
  • vei obţine Certificatul de Manager de Proiect recunoscut de MMFPS şi MECI

Detalii organizatorice:

  • Numărul maxim de participanți: 14 persoane/sesiune
  • Data limită de înscriere: miercuri, 6 iunie

Cursul este organizat de furnizorul de formare profesională a adulților Hum Management Consulting – conform autorizației 12/964/15.05.2015.


Pentru alte informații despre tematica completă, formator, costuri și înscrieri, vă invităm să ne contactați.

[widgetkit id=81]


Testimoniale

Cursul de PM e unul extrem de practic! Trainerul și sarcinile pe care le-am avut fac ca rigiditatea și dimensiunea tehnică a conceptului de proiect să devină accesibile și ușor de realizat. Mulțumesc pentru experiență și informații!

Participantă, iulie 2013

„Curs prezentat sistematic, cunoștințe predate logic și practic, utilitate demonstrată, obiective realizate, comunicare excelentă, profesionalism.”

„Trainer foarte bine pregătit! A reușit să descompună proiectul în unități logice și să îl interpreteze pe înțelesul tuturor.”

„Cursul de Manager de Proiect a fost prima oportunitate de a interacționa cu o parte din echipa ATU Consulting. Am apreciat conținutul bine structurat, ușor de urmărit, informații pertinente și utile. Trainerul (Peter Olah) – foarte bine pregătit, a încurajat tot timpul exprimarea opiniilor, interacțiunea, colaborarea în interiorul echipelor formate. A comunicat permanent cu publicul, a construit pe ideile noastre, ne-a motivat să găsim soluții mai bune și ne-a pregătit pentru examen, chiar și pentru worst case scenarios. Discuțiile purtate au fost interesante, raportate constant la practică. A arătat mereu interes și sprijin pentru ca participantului să-i fie clar ce face, să găsească un sens pentru ceea ce face. În final, programul a fost util, de bună calitate și și-a atins obiectivele.”

„Cursul de Project Management a fost foarte bine structurat, cu foarte multă practică în așa fel încât să punem teoria în aplicare.”

Feedback-uri primite în cadrul evaluării satisfacție clienților ATU, 2013 – 2016